Wycieczka do Berlina 7-9.03.2019

Opublikowano: 2019-03-12 18:29

Już tradycyjnie w marcu młodzież naszej szkoły odwiedziła stolicę Niemiec. Po dotarciu do Berlina rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Zobaczyliśmy Plac Aleksandra, charakterystyczną Wieżę Telewizyjną, Kościół Mariacki, Ratusz Miejski, Fontannę Neptuna, Katedrę Berlińską oraz Zamek Miejski, którego budowa zakończy się w tym roku. Następnie udaliśmy się wyspę muzeów, gdzie zapoznaliśmy się z kolekcją Muzeum Egipskiego. Przejechaliśmy główną aleją Berlina Wschodniego – „Unter den Linden”. Po zmroku dotarliśmy na Plac Poczdamski, gdzie podziwialiśmy nowoczesny „Berliński Manhattan”. Następnego dnia naszym celem był jeden z najpiękniejszych placów Berlina - Gendarmenmarkt. Kolejną atrakcją było Muzeum Przyrodnicze ze słynnym szkieletem brachiozaura. Obowiązkowym punktem zwiedzania był gmach niemieckiego parlamentu – Reichstag. Zapoznaliśmy się z historią obiektu, a z przeszklonej kopuły podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie udaliśmy się pod charakterystyczny symbol Berlina - Bramę Brandenburską. Tego dnia zwiedziliśmy jeszcze bardzo ciekawe Muzeum Techniki. W ostatnim dniu uczestniczyliśmy w Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej - ITB 2019. Wrażenia były niesamowite - wystawcy ze 180 krajów świata, 160 000 m² powierzchni wystawowych, prezentacje, pokazy, konkursy, oferty, degustacje, promocje, ogromna ilość folderów, map, planów, plakatów, pamiątek itp. Po południu trochę zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną do Bydgoszczy.