Warsztaty z projektowania gier - część 3
10 marca 2025 roku uczniowie klas 1a i 4d uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez studentów UKW z Koła Naukowego Twórców Gier GameDec (Paweł Stachowiak, Dominik Juchimiuk, Aleksandra Kąkolewska i Maksymilian Gaczkowski).
Prezentacja „Warsztat Projektowania Gier” powstała w oparciu o teorię Jesse’go Schell’a opisaną bliżej w książce „The Art of Game Design: A Book of Lenses” omawia kluczowe aspekty projektowania gier, w tym tetradę elementarną składającą się z następujących elementów:
- Estetyka – obejmuje m.in. język kształtów, palety kolorów i rodzaje styli graficznych.
- Mechaniki – dotyczy flow, systemów nagród oraz tematu symetrii i asymetrii w grach.
- Narracja – opisuje retorykę proceduralną, wyróżnia narracje osadzoną (kontrolowaną przez twórców) i emergentną (tworzoną przez interakcję gracza z grą) oraz wyjaśnia zagadnienie dysonansu i harmonii ludonarracyjnych.
- Technologię – omawia metodologię, narzędzia pracy i platformy dystrybucji.
Warsztaty przybliżają również tematykę filarów design oraz widowni docelowej.
Narracja
W czasach starożytnej Grecji, Zeus zostaje zdetronizowany przez braci Posejdona i Hadesa, którzy zsyłają go do świata ludzi. Jego celem jest powrót na Olimp i zemsta na rodzeństwie. Zostaje pozbawiony wszelkich mocy i umiejętności, które musi odzyskiwać, wykonując kolejne zadania. Na swojej drodze napotyka mitologiczne potwory, które wysyłają jego oprawcy. Gracz podejmuje decyzje, które kształtują osobowość Zeusa, a ostateczny wybór to zemsta lub pojednanie z braćmi.
Estetyka
Gra z widokiem trzecioosobowym izometrycznym, 3D w hiperrealistycznej stylistyce, wykonana w Blenderze. Postacie są inspirowane mitologią, zachowując realizm w wyglądzie.
Technologia
Wykorzystany silnik Unreal Engine 5 od Epic Games, który najlepiej nadaje się do gier o surrealistycznej estetyce.
Świat gry
Na początku gra toczy się na obrzeżach miasta, z czasem bohater wkracza głębiej do jego wnętrza. Broń, która zwiększa statystyki, jest tworzona w kuźni Hefajstosa z boskich relikwii zbieranych podczas misji.
Easter eggi i fabuła
W grze pojawiają się elementy fabularne, które zachęcają do zgłębiania mitologii, jak np. historia o zupie z kamienia gotowanej przez wieśniaczkę. Gracz zyskuje dostęp do krótkich poziomów inspirowanych mitologią, które dają dodatkowe artefakty wzmacniające moce Zeusa, jak łańcuch piorunów czy punktowe i obszarowe uderzenia piorunami.
Autorzy
Franciszek Lewandowski, Marysia Pietraszek, Mikołaj Wierzbicki, Mateusz Zegzuła klasa 4D
1.neonowe miasto nocą, pixelart w iconloverze
2d, różne implanty, stealth, kradniesz ich implanty żeby dostać się do innych stref dostępnych tylko dla osob z danym typem implantu. Implanty potrzebne są przy rozwiązywaniu zagadek.
Tutorialem bedzie dostanie sie do budynku przez dach, schodzisz coraz niżej, na samym dole przeciążasz cały budynek używając AI, które sam stworzyłeś używając implantow zebranych po drodze.
Korporacje rządzą, jesteś agentem korporacji „startech”, która chce zapewnić implanty po niższej cenie. Wroga korporacja „aurora” przejęła rzad i zdelegalizowała wszystkie implanty poza ich własnymi.
Twoim zadaniem jest infiltracja głównej siedziby „aurory” i zniszczenie jej od środka.
4.Unity,c sharp, iconlover, nintendo eshop, steam, gog
Bartosz Bulera, Marcin Jaworski, Michał Nowakowski, Jan Paszek 4d
Estetyka
Mroczna, gotycka farma piękna za dnia, a nocą zamieniająca się w koszmar: krwawy strumień, dziwne zachowania zwierząt, strach na wróble terroryzujący okolicę, ludzie bez twarzy.
Mechaniki
Uprawa przeklętych roślin wymagających ofiar.
Hodowla zmutowanych zwierząt dających korzyści za dnia, ale groźnych w nocy.
Obrona przed plagą potworów w pełnię (pułapki, pakty, mikstury).
Narracja
Gracz dziedziczy farmę cioci Krysi, która zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach. Z czasem odkrywa tragiczną historię przodków, których duch (strach na wróble) nawiedza gospodarstwo i pragnie je zniszczyć.
Technologia
Gra na silniku Unreal Engine, dystrybucja w Epic Games.
Milena Najdowska, Zuzanna Nowakowska, Kinga Hełminiak, Weronika Piaskowska 1a